Hybridevent

För att kunna kalla eventet för en hybrid krävs dock att du som arrangör skapar interaktion mellan deltagarna som är på plats och de som medverkar digitalt. Ett hybridevent är baserat på tvåvägskommunikation, och det är viktigt att du:

- möjliggör för de fysiska deltagarna att se distansdeltagarna. 
- möjliggör för distansdeltagarna att höra de fysiska deltagarna som är på plats. 
- skapar förutsättningar för båda målgrupperna att kommunicera med varandra.

I annat fall rör det sig om ett fysiskt event med en digital sändning. Mer information om detta hittar du på sidan om fysiska event.

Du som ska arrangera ett hybridevent rekommenderas att läsa igenom guiden för både fysiska och digitala event för råd och stöd hur du går vidare i din planering.

Till guiden för fysiska event

Till guiden för digitala event

Viktigt att ha i åtanke är att både hybridevent och fysiska event med en digital sändning är kostsamma då det är viktigt att upplevelsen blir bra både för deltagarna på plats och de som medverkar digitalt. Det är ok om det blir olika upplevelser, men båda måste vara lika bra.