Lösenord och tillitsnivå
Kontrollera och uppgradera tillitsnivå på ditt användarkonto
Du kan kontrollera din tillitsnivå på ditt konto genom att logga in med BankID eller SWAMID i Selfservice-portalen.
Visas "Uppgradera Tillitsnivå" i menyn, så behöver du uppgradera din tillitsnivå till AL2-behörighet. Finns inte menyvalet har du redan rätt tillitsnivå.
Uppgradera tillitsnivå - film
Så här gör du för att uppgradera din tillitsnivå:
- Gå till https://selfservice.hb.se
- Välj BankID och logga in
- Välj Uppgradera tillitsnivå
- Bocka i rutan och klicka på Uppgradera tillitsnivå
- Du kommer nu att loggas ut
- Gå tillbaka till https://selfservice.hb.se
- Klicka på knappen för återställ lösenord
- Under återställ lösenord, välj BankID och logga in
- Skapa ett nytt lösenord
- När ditt nya lösenord är satt är allt klart och du är uppgraderad till AL2-behörighet
Har du glömt lösenord?
Har du glömt lösenord eller vill byta ditt lösenord? Du återställer ditt lösenord för ditt användarkonto genom att gå till Selfservice-portalen.
Där kan du verifiera din identitet med exempelvis inloggning via BankID, EduID eller SWAMID.
Fortfarande inloggningsproblem? Kontakta IT
E-post: it@hb.se
Telefon: 033-435 46 90
Kontaktinformation och öppettider för Servicedesk