Lösenord och tillitsnivå

Kontrollera och uppgradera tillitsnivå på ditt användarkonto

Du kan kontrollera din tillitsnivå på ditt konto genom att logga in med BankID eller SWAMID i Selfservice-portalen.

Visas "Uppgradera Tillitsnivå" i menyn, så behöver du uppgradera din tillitsnivå till AL2-behörighet. Finns inte menyvalet har du redan rätt tillitsnivå.

Vänligen Acceptera dina cookies för att titta på innehållet.

Uppgradera tillitsnivå - film

Så här gör du för att uppgradera din tillitsnivå:

  • Gå till https://selfservice.hb.se 
  • Välj BankID och logga in
  • Välj Uppgradera tillitsnivå
  • Bocka i rutan och klicka på Uppgradera tillitsnivå
  • Du kommer nu att loggas ut
  • Gå tillbaka till https://selfservice.hb.se
  • Klicka på knappen för återställ lösenord
  • Under återställ lösenord, välj BankID och logga in
  • Skapa ett nytt lösenord
  • När ditt nya lösenord är satt är allt klart och du är uppgraderad till AL2-behörighet

Har du glömt lösenord?

Har du glömt lösenord eller vill byta ditt lösenord? Du återställer ditt lösenord för ditt användarkonto genom att gå till Selfservice-portalen.

Där kan du verifiera din identitet med exempelvis inloggning via BankID, EduID eller SWAMID.

Fortfarande inloggningsproblem? Kontakta IT

E-post: it@hb.se
Telefon: 033-435 46 90
Kontaktinformation och öppettider för Servicedesk