Policys och handböcker
Kommunikationspolicy
Kommunikationspolicyn sätter ramen för högskolans underliggande strategier, planer, riktlinjer och rutiner inom kommunikationsområdet. Högskolans kommunikationspolicy
Målgrupper och kanaler
Den här sidan förklarar vilka som är högskolans vanligaste målgrupper, hur vi arbetar gentemot dem och vilka kanaler som finns till förfogande. Läs om kanaler och målgrupper.
Externa nyheter
Högskolan kommunicerar med flertalet målgrupper i våra externa kanaler - detta hamnar ofta inom ramen för nyhetsarbete. Här hittar du arbetssätt och praktiska tips. Läs om externa nyheter
Skrivhandbok
Handbokens syfte är att väcka tankar om skrivande och ge dig som anställd verktyg för att skriva bättre texter. I boken får du bland annat tips om hur du anpassar din text till läsaren, specifika skrivregler för högskolan och råd om hur du undviker krångelspråk. Läs skrivhandboken (pdf)
Så här skriver vi jämställt
Handbokens syfte är att tipsa om hur man kan använda ett jämställt och inkluderande språk. I boken får du bland annat tips om hur du anpassar din texter och vad du ska tänka på när du väljer bilder. Det finns även tips på böcker att läsa i ämnet. Så skriver vi jämställt (pdf)
Checklista för bildpublicering
När vi ska berätta något om högskolans verksamhet vill vi ibland bildsätta när vi kommunicerar. Här går det att läsa om vad som gäller vid bildpublicering
Strategi för studentrekrytering
Kontakta Kommunikation för att ta del av strategin. E-post: kommunikation@hb.se
Webbstrategi
Här kan du ta del av högskolans webbstrategi med tillhörande regler. Läs webbstrategin (pdf)
Grafisk manual
En grafisk manual är en förutsättning för konsekvent, uthållig och därmed framgångsrik kommunikation. I vår grafiska manual finns de riktlinjer som alla vi som arbetar med Högskolan i Borås behöver förhålla oss till för att vara med och bygga ett starkt varumärke. Ta del av den grafiska manualen.