Schemaläggning och lokalbokning

Projektet Samordnad schemaläggning och lokalbokning genomförs i två etapper.

Etapp 1 - 2024

15 augusti – Bokning av konferens-, mötes- och grupprum för alla medarbetare som inte är anställda vid akademi, sker via fliken Resursbokning i KronoX. Undervisningslokaler bokas via huvudbokare.

4 november - Bokningsregler inkl. deadlines för schemaläggning och lokalbokning av undervisningslokaler, införs. Endast huvudbokare vid Akademistöd har behörighet att boka undervisningslokaler med 65 platser eller fler.

Införande av etapp 2 styrs av utfallet av etapp 1 och är därför inte tidsatt.  

Tidsplan bokning av undervisningslokaler

För att möjliggöra schemaläggning och lokalbokning för alla stora kurser inom en läsperiod samtidigt och därigenom uppnå en bra planering, gäller tidsplanen nedan.

Läsperiod 1 (LP1) – första halvan av höstterminen

(gäller även kurser som löper över hela höstterminen)

vecka 6 - Inlämning av underlag inför schemaläggning av undervisningslokaler med 65 platser eller fler.

vecka 6-11 - Schemaläggning av huvudbokare

vecka 12 - Scheman skickas ut för påseende. Tillåtet för akademiernas medarbetare att boka undervisningslokaler med upp till 64 platser.

vecka 13 - Eventuella ändringar görs av huvudbokare

vecka 13 - Klart                           

Läsperiod 2 (LP2) – andra halvan av höstterminen

vecka 14 - Inlämning av underlag inför schemaläggning av undervisningslokaler med 65 platser eller fler.

vecka 15-21 - Schemaläggning av huvudbokare

vecka 22 - Scheman skickas ut för påseende. Tillåtet för akademiernas medarbetare att boka undervisningslokaler med upp till 64 platser.

vecka 23 - Eventuella ändringar görs av huvudbokare

vecka 23 - Klart

Läsperiod 3 (LP3) – första halvan av vårterminen

(gäller även kurser som löper över hela vårterminen)

vecka 39 - Inlämning av underlag inför schemaläggning av undervisningslokaler med 65 platser eller fler.

vecka 39-44 - Schemaläggning av huvudbokare

vecka 45 - Scheman skickas ut för påseende. Tillåtet för akademiernas medarbetare att boka undervisningslokaler med upp till 64 platser.

vecka 46 - Eventuella ändringar görs av huvudbokare

vecka 46 - Klart

Läsperiod 4 (LP4) – andra halvan av vårterminen

vecka 48 - Inlämning av underlag inför schemaläggning av undervisningslokaler med 65 platser eller fler.

vecka 48-2 - Schemaläggning av huvudbokare

vecka 2 - Scheman skickas ut för påseende. Tillåtet för akademiernas medarbetare att boka undervisningslokaler med upp till 64 platser.

vecka 3 - Eventuella ändringar görs av huvudbokare

vecka 3 - Klart

Läsperiod 5 (LP5) – sommaren

vecka 14 - Inlämning av underlag inför schemaläggning av undervisningslokaler med 65 platser eller fler.

vecka 15 - Schemaläggning av huvudbokare

vecka 16 – Scheman skickas ut för påseende. Tillåtet för akademiernas medarbetare att boka lokaler upp till 64 platser.

vecka 16 - Eventuella ändringar görs av huvudbokare

vecka 17 - Klart

 

OBSERVERA! Scheman syns i KronoX under tiden huvudbokare arbetar med dem. Schemaposterna är preliminära och kan komma att ändras fram tills dess att schemat är klart. Vänligen avvakta med att inkomma med synpunkter tills ni fått bekräftelse på att schemat är klart.

Prioritering och önskemål

Enklare bokningar och inlämning av underlag

Styrande beslut och rutiner

Lokaler

Kontaktuppgifter

För att komma i kontakt med huvudbokare mejlar du kronox@hb.se