2024-02-22
Genvägar
.
Hoppa till huvudinnehållet2024-02-22
2023-11-24
"Konsumtionsmönstren måste förändras och det gäller i synnerhet kläder. Black Week som syftar till ökad konsumtion är otidsenlig och ansvarslös. I stället behöver företag ta större ansvar för att minska och förändra klädkonsu...
2023-11-21
Professor Karin M. Ekström tillbringade nyligen fyra veckor i franska Grez-Sur-Loing, där hon arbetade med en kommande bok om museers roll för värdet av samtida konstglas. Vistelsen möjliggjordes genom ett stipen...
2023-11-07
Borås Tidning har recenserat Marketing Fashion: Critical Perspectives on the Power of Fashion in Contemporary Culture: "Boken är något av en ögonöppnare när det gäller framför allt de ...
2023-05-11
Välkommen till bokrelease för Marketing Fashion: Critical Perspectives on the Power of Fashion in Contemporary Culture! Karin M Ekström är redaktör. Bokens kapitel är skrivna av forskare från olika länder. Från ...
2023-02-15
Date-parfymerna som slutade produceras i mitten av 00-talet säljs nu dyrt. Niklas Sörum, docent i företagsekonomi, intervjuas i Göteborgs-Posten om nostalgins koppling till konsumtion och marknadsföring. Nostalgiska ...
2022-06-10
Studien The role of access-based apparel in processes of consumer identity construction av Niklas Sörum och Marcus Gianneschi, publicerad i Journal of Fashion Marketing and Management, uppmärksammas i flera medier, ...
2022-04-04
Vem blir du om du bär lånade kläder och hur ställer du dig till handel och tjänster för kläder och mode? Den frågan ställs i en ny studie om konsumenter som använder sig av ...
2022-02-07
Hur har hushållens ekonomi och köpbeteenden förändrats under dessa 15 år? Karin M Ekström deltar i Sveriges Radio, Plånboken. Lyssna på avsnittet på sverigesradio.se