Kursen startar den 28 augusti 2023 och håller på hela terminen fram till och med 14:e januari.
Den här kursen har som ett fokus att skapa goda förutsättningar till att utveckla förmåga till marknadsföringstänkt kring företag och organisationer av olika slag, t ex genom förståelsen att verksamheter i vår tid behöver ha ett tydligt koncept, en bärande idé som tydligt kan kommuniceras i olika kanaler och för olika sammanhang.
En stor del av kursen handlar därför om att analysera och förstå olika verksamheters unika profil och ”själ”, dess primära målgrupper, och också hur denna förståelse kan omsättas till en sammanhållen och anpassad kommunikation, t ex i form av text, grafik och film.
Förkunskaper, kommunikation och kursmaterial
Man behöver inte ha några förkunskaper inom vare sig teorier rörande marknadsföring och kommunikation i sociala medier, eller om metoder för att konkret designa anpassade budskap till en specifik målgrupp.
Alla kursen föreläsningar kommer att finnas tillgängliga i inspelad form, och många av dem ges dessutom live via kommunikationsplattformen Zoom.
Allt kursmaterial och all övrig information kommer att finnas tillgänglig i Canvas vid kursstart, och mycket finns utlagt redan nu.
Om du har frågor om kursen så är det bara att kontakta mig som är kursansvarig.
Hälsningar,
Jan Buse
jan.buse@hb.se