Företag berättar

Lindex, laboration med eye tracking

Emelie Stricker, Sales & Marketing Coordinator, Lindex.

"När vi fick förfrågan från Textilhögskolan/Digital Business Lab att delta i denna undersökning var det ingen tvekan om det. Genom samarbetet kunde vi skräddarsy en uppgift på ett unikt sätt, med verktyg som vi inte använt tidigare. Resultatet av undersökningen gav oss indikationer på vad vi kan utveckla och jobba vidare med för att reducera hinder i kundens shoppingupplevelse, vilket ger oss möjlighet att öka vår servicegrad och kundnöjdhet i butik ytterligare." (2023)

Underwear Sweden, fältstudie med  eye tracking

Elin Trimmel, E-Commerce Manager, Underwear Sweden.

Swegmark, Abecita och Salming

"Vi uppskattar studenternas engagemang och prestation i detta projekt oerhört mycket - och det har varit av stort värde för oss på Underwear. Vi fick bra insikter om hur vi kan vidareutveckla/förbättra vår hemsida." (2023)

Didriksons, fältstudie med eye tracking

Viktoria Wallner, Global Brand Marketing & Communication, Didriksons.

"Undersökningen som studenterna genomförde med eye tracking för/tillsammans med oss gav oss en bra insikt i beteendet av användarna på vår site, förståelse för vilken typ av content och information som är viktig i kundens shopping journey och deras beslutsfattande. Vi uppskattar samarbetet med skolan och studenternas arbete, då det ger oss andra typer av infallsvinklar, tankar och underlag för utveckling." (2022)